5.C

TŘÍDA 5.C    PŘEHLED UČIVA PRO  TÝDEN     30.3.- 3.4. 2020    Mgr. Kašparová

ČESKÝ JAZYK

30.3.

Přídavná jména v závorce  užij ve správném tvaru.  Přepiš do sešitu.

Na v_stavě jsme se setkal_ s (milý)  l_dm_.  Zab_val se v_zkumem (černý) děr ve vesmíru.  Hvězdy na neb_ pozoroval_ (hvězdářský) dalekohledy. Své objev_ zakreslil_ do map  v (kožený) deskách. Map_ v_barvoval_ (temný) barvam_. M_ jsme b_l_ ještě (malý), ale zajímal_ jsme se o ty (tajuplné) světy.

31.3.

Doplň koncovky přídavných jmen. Ptej se JAKÝ, JAKÁ, JAKÉ. Přepiš do sešitu.

např,: jakÉ černÉ uhlí x jakÉ mladÉ uhlí

čern_ uhlí, skvěl_ zážitek, spravedliv_ trest, hol_ stromek, čil_ ruch, přívětiv_ lidé, opravdov_ přátelé, vesel_ štěňata, o mal_ch dětech, barevn_ motýl, tmav_ sklep, žlut_ house, zpěvav_ ptáci

1.4.

Přepiš tabulku  do chytrého sešitu/ budeš ji mít skupině a mailu

SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN TVRDÝCH –jednotné i množné číslo

2.4.

Doplň a přepiš do sešitu

hlávkov_ salát, tříbarevn_ koťata, hokejov_ fanoušci, pod šípkov_m keřem, o jedl_ch houbách, úzkým_ stezkami, střídm_ lidé, zajímav_ úkol, slab_ protivníci, s mil_m přítelem, na rozkvetl_ch loukách, sedmihlav_ drak, živ_ kapři

3.4.

Doplň a přepiš do sešitu. UVĚDOMUJ SI JEDNOTNÉ ČÍSLO A MNOŽNÉ – U MUŽSKÉHO ŽIVOTNÉHO.

pomal_ hlemýžď, mil_ přítel, zdvořil_ muž, snaživ_ žák, usměvav_ učitel, trpěliv_ zákazník, poctiv_ obchodník, spolehliv_ počtář

­­­­­­­­­­­­­­­_____________________________________________________________________

VL – Kraj Vysočina – výpisky + práce s mapou – udělej 31.3.

PŘ – Kožní soustava –výpisky + udělej obrázek  – udělej 2.4.

Opakuj si, procvičuj si. Budu denně vyžadovat splnění.

Matematika třída 5. C

Pondělí 30. 3.

Stále si procvičuj pamětné sčítání desetinných čísel.

MD:

Kolik má týden hodin? Kolik má týden minut? Tato čísla zaokrouhli na 100, 1000. ( v+o)

Úterý 31.3.

Počtářské chvilky č. XXXIII  ( str. 17, vlevo). Opakuj i římské číslice   I V X L C D M, pomůže ti školní sešit.

Napiš do MŠ římskými číslicemi tato čísla:

1964 =                                                2003 =                                        5007=

1966=                                                  406 =                                              14 =

 

Středa 1. 4.   Pozor, to je aprílový den J

Narýsuj do sešitu geometrie čtverec TUXY, který má obsah 25 cm2.  Vypočti i jeho obvod se vzorcem. (Udělej si vzoreček pro výpočet a tak si vypočítáš jeho stranu, potom si udělej náčrtek a teprve pak rýsuj. Nezapomeň pravítko s ryskou!!! J)

Čtvrtek 2. 4.  

Slovní úloha- Kájiku, malujJ ( z+v+o)

Malý Jiřík ušel první den 190,42 m. Druhý den ušel o 29,75 m více než první den. Třetí den ušel o 21,53 m více než druhý den. Kolik metrů ušel Jiřík za všechny 3 dny?

( Toto piš do MŠ a velkou pochvalu dostane ten, kdo se pokusí i o zápis. Proto mi toto  ofoťte a zašlete  do pátku na mé číslo ne na chat třídy.)

 

Pátek 3. 4.

MD – samozřejmě se zkouškou

12 458 : 57 =                                                                                   151 845 : 8 =                                  

Celý týden sleduj na WhatsApp skupinu 5. C úkoly a také budu individuálně přidávat testy na www.sciodat.cz.

 

  1. třída (A+B+C) – úkoly z AJ (30.3 – 3.4. 2020)

1) Učebnice – str. 50/cv.1 – poslechni si, přečti a přelož příběh (na emailech opět poslech a překlad)

 

2) Učebnice – str. 50/cv. 2 – Odpověz si podle vzoru samostatně na následující otázky:

  1. How do you feel Tobi? (Tobi má nachlazení.)
  2. How do you feel Jane? (Jane má bolení v krku.)
  3. How do you feel Luke? (Luka bolí hlava.)
  4. How do you feel Katie? (Katie má bolest břicha.)
  5. How do you feel Bad? (Bad má teplotu.)
  6. How do you feel Robert? (Robert je v pořádku.)

-Do emailu posílám správné odpovědi pro Vaši kontrolu.

 

3) Zapiš si a nauč se slovíčka lekce 22 (výslovnost trénuj v aplikaci wocabee nebo podle cv.1)

 

4) Pracovní sešit:

Str. 56/cv. 1 – Roberta bolí hlava. Tobiho bolí v krku. Jane má teplotu. Hisham je nachlazený. Luka bolí břicho.

Str.56/cv. 2 – vypracuj dle zadání

Str. 56/cv. 3 – obr. 1=bolest hlavy, obr.2=bolest břicha, obr. 3=nachlazení, obr. 4=bolest v krku

Vypracuj dle zadání a dle vzoru. Nezapomeň, že nachlazení (a cold), bolest břicha (a stomachache) a další nemoci jsou podstatná jména a nesmíš vynechat neurčitý člen.

 

K dalšímu dobrovolnému procvičování nových slovíček můžeš použít aplikaci Wocabee – balík slovíček lekce 22.

Děkuji za spolupráci a zasílání vypracovaných úkolů.

 

—————————————————————————————————————————————————————

Třída 5.C            přehled učiva pro týden 23.3.-27.3. 2020                                  Mgr. Jana Kašparová

PŘEDMĚT

UČEBNICE

VYPRACUJ PÍSEMNĚ

ČESKÝ JAZYK

Tukan:

– s.4/ první cvičení, dle zadání doplň

Učebnice:

 – opakuj přídavná jména tvrdá a měkká –vzor MLADÝ, JARNÍ

Kdekoliv (kniha, internet atd.)

ZÁJMENA –prostuduj  a nauč se s. 109

Chytrý sešit –denně si ho čti a studuj, hledej si tam chyby J

V PAPOUŠKOVI můžete vypracovávat cokoli, zaměř se zde na sloh

 

 

 

 

s.99/8

 

 

s.109 –ZÁJMENA -růžový rámeček, udělej výpisek do chytrého sešitu, zaměř se na tučná slova

VLASTIVĚDA

Téma:

PARDUBICKÝ KRAJ – s. 22

zaměř se na průmysl, pracuj s mapou, nauč se, čti, OPAKUJ !

 

Výpisky obvyklým způsobem

PŘÍRODOVĚDA

Téma:

VYLUČOVACÍ SOUSTAVA –s.62

naučit, přečíst, OPAKOVAT!!

 

Výpisky obvyklým způsobem

Obrázek z učebnice

TENTO TÝDEN JE ZAMĚŘEN NA OPAKOVÁNÍ, NAUČENÍ SE PROBRANÉHO A DOKONČENÍ NEDODĚLANÉHO UČIVA Z MINULÉHO TÝDNE. Snažte se vše udělat v daném týdnu.

Online cvičení pošlu na skupinu  a mail z informatiky – SLEDUJ uvedené.

Výše uvedené učivo je POVINNÉ pro všechny.

DENNĚ ČTI alespoň 30 minut!!!  

Pokud si s něčím nevíte rady, kontaktujte mě v pracovní dny od 8:00h -13:00h.

 

Matematika třída 5. C

               Děti, vás všechny  a vaše rodiny zdravím a těším se, až se sejdeme a budeme na tento zvláštní čas vzpomínat snad s úsměvem

Pondělí 23.3.

Podívejte se do učebnice str. 48- sčítáni desetinných čísel

do MŠ si udělej cvičení 48/2

Úterý 24. 3.

Počtářské chvilky str. 16

Středa 25. 3.

Strana 39 – zopakuj si trojúhelníkovou nerovnost, když tak koukni do sešitu a + b > c

                                                                                                                                       a + c > b

                                                                                                                                       b + c > a

Podle toho udělej do sešitu geometrie 39/3

Čtvrtek 25. 3.

MŠ – 48 / 4  ( 4 příklady se zkouškou) – tady pozor na vojáky!!!

MD  -45/ 17  ( poslední 2 příklady)

Pátek 26.3.

MŠ – 49 / 12 ( poslední 2 příklady)

Celý týden sleduj skupinu 5. C úkoly a také budu individuálně přidávat testy na sciodata.

 

  1. třída (A+B+C) – úkoly z AJ (23. – 27.3. 2020)

1) Přečti si pravidla přítomného průběhového času (ze zaslaného materiálu nebo z učebnice – str. 78)

2) Učebnice – str. 49 – 4 obrázky na začátku stránky (přečti a přelož) – posílám na pomoc poslech

3) Pracovní sešit:

– str. 54/cv. 2 – Popiš, co dělají děti na obrázcích právě teď, doplň do vět slovíčka: train, doctor´s, playing, shopping, getting

– str. 55/ cv. 4 + 5 – vypracuj podle zadání

 

K dalšímu dobrovolnému procvičování probíraného učiva jsem dětem zdarma zpřístupnila online aplikaci Wocabee. Info mají děti na školních emailech, kam jim posílám i podrobnější informace k úkolům a poslechy.

Pokud je to pro Vás technicky možné, zašlete mi prosím fotky z pracovního sešitu s vypracovanými úkoly (můj email a tel.č. mají děti také v emailu). Moc děkuji za spolupráci dětem a rodičům, kteří se mnou už elektronicky komunikují. A doufám, že se tento týden podaří připojit i ostatním.

———————————————————————————————————————————————————————–