Lidové zvyky a tradice – „Vánoční čas“, „Masopust“, „Velikonoce“ | ||
DÍLČÍ VÝSTUPY | TEMATICKÉ OKRUHY PRŮŘEZOVÉHO TÉMATU | PŘESAHY, VAZBY, ROZŠIŘUJÍCÍ UČIVO, POZNÁMKY |
Žák: | ||
seznamuje se s historií a tradicemi našeho národa |
VV, HV, PČ,MA, ČJ,INF.,VL, PRV,PŘ,AJ | |
chápe časovou posloupnost vánočních a velikonočních svátků, | Průřezová témata: | |
orientuje se v dobových zvláštnostech | MEV –tvorba mediálního sdělení | 20 h (Čas se odvíjí od věku dětí) |
zná pojmy – ADVENT, ZVYK, TRADICE, KOLEDA, PŘÍSLOVÍ a POŘEKADLO, MASOPUST, MORENA | MUV – lidské vztahy, Etnický původ | |
zná lidové zvyky spojené s jednotlivými svátky | VMEGS – | |
umí vyrobit přiměřeně svému věku jednoduché ozdoby z různých materiálů typické pro jednotlivé tradice | Jsme Evropané, Objevujeme Evropu a svět | |
dokáže vyjádřit svá přání, je schopno vzájemné empatie | VDO – Občan, občanská společnost a stát | |
OSV – Kreativita, Kooperace a kompetice | ||